Main Menu
- Home
- Basiscursus
- Verdieping
- Verdieping
- Geef een verhaal aan je stem
- Verteltechniek: dialoog, ruimte en timing
- Vertellen met en voor kinderen - met festival!
- Stem als instrument van de verteller
- De opbouw van een vertelprogramma
- Meertalig vertellen
- Sprankelend op de planken
- Theater en vertellen
- Vertellers in beweging
- Improviserend een verhaal vertellen
- Personal storytelling
- Vertel3daagse
- Authentiek vertellen
- Bijbelverhalen vertellen
- Vertellen voor jongeren - met festival!
- De pop en de verteller
- Historische verhalen vertellen
- Vertellen aan ouderen
- Competenties van de Onderzoeker
- Competenties van de Vakman
- Competenties van de Kunstenaar
- Competenties van de Performer
- Aanmelden-scheidingsteken
- 8 colours
- Verdieping
- Leerroute
- Leerroute
- Cursisten aan het woord (leerroutes)
- Afstudeerprojecten
- Afstudeersolo's
- Solovoorstelling: Giny Drent - Leven en weven
- Brenda Alink - Door liefde verbannen
- Rudolf Roos - Meester Ruud Vertelt
- Herman Kruize - Tussenpersonen
- Koningskind - Jolanda Kromhout
- Frank Belt - Hoe tem ik een monster?
- Peterine Kooijmans - Lef
- Marieke van Bolderen - Voor de leeuwen
- Paul Groos - Om Troje
- Hannie Elstak - Gebroken licht
- Marin Millenaar - Bonuskind
- Maria Winter - Wo man mich versteht
- Hannafloor de Roos - Vingertoppen in de Sneeuw
- Raymond Uppelschoten - Medaille
- Nico van Lent - labyrint
- Cat Rook -Een steekje los
- Margot Vermeulen - Hapklare brokken
- Gerard Jellema - Samengaan
- Eelco van der Kooij - Nulpunt
- Egbert van Foeken - maar daar gaan we het niet over hebben
- Marike Verschoor - Nachtmare
- Paul de Haas - JIJ
- Carla Bos - De Cirkel is vierkant
- Opbouw van de opleiding
- Vertelacademie Netwerk
- Veelgestelde vragen Leerroute
- Eerste fase van je studie
- Tweede fase: afstuderen
- Scheiding aanmeldknop Leerroute
- Aanmelden
- Leerroute
- In opdracht
- Campus
- Campus
- Studiemateriaal
- Verteltechniek: dialoog, ruimte en timing - studiemateriaal
- Bijbelverhalen vertellen - studiemateriaal
- Geef een verhaal aan je stem - studiemateriaal
- Stem als instrument van de verteller - studiemateriaal
- Improviserend een verhaal vertellen - studiemateriaal
- De opbouw van een vertelprogramma - studiemateriaal
- Theater en vertellen - studiemateriaal
- Vertellen met en voor kinderen - studiemateriaal
- Sprankelend op de planken - studiemateriaal
- Vertellers in beweging - studiemateriaal
- Historische verhalen vertellen - studiemateriaal
- Personal storytelling - studiemateriaal
- Basiscursus verhalen vertellen - studiemateriaal
- Beeldend vertellen
- Vertellen voor jongeren - studiemateriaal
- De pop en de verteller - studiemateriaal
- Meertalig vertellen - studiemateriaal
- Model voor feedback
- Vertellen aan ouderen - Studiemateriaal
- Tips, links en literatuur
- Websites met verhalen
- Het kleine vertelspel
- E-book Professioneel vertellen
- Saga kaarten
- Vertelkringen
- Vertelpodia
- Vertelfestivals
- Interessante websites
- Story Slam - zelf organiseren
- Storytelling voor pabo studenten
- Vertel! - jubileumboek van 10-jarige Vertelacademie
- Erfgoed Vertel Event (EVE) 2019 - verslag
- Erfgoed Vertel Event 2017
- 1000 paar oren voor Grimm
- De kracht van een goed verhaal
- Waargebeurd: verteltips
- Waargebeurd in Nederland
- Waargebeurd podcasts
- Te leen: vertelkastjes
- Verhalen vertellen in Praxis Bulletin
- 2014 - jaar van de story slam
- Verhalen voor ouderen met dementie
- Wereldverteldag
- Storytelling in 8 colours
- Studiemateriaal
- Campus
- Reacties van cursisten
- Carmen Nichting
- Miho Sakai
- Anke Eijdens
- Susan Overweg
- Eveline Masetti
- Martijn Rozing
- Lien van Laere
- Corina Grotenhuis-Klerkx
- Josje de Baat
- Paul van der Kam
- Nathalie Kazdal
- Julian Wijnstein
- Annette Benedictus
- Anneroos Gerritsen
- Sanne Heymann
- Janny Cok
- Angela Heinsman-Feringa
- Els van Praet
- Julian Wijnstein
- Tonny Lakerveld
- Marjoke Eikelenboom
- Nico van Lent
- Petra van Dam
- Greet Woortmeijer
- Frédérique te Dorsthorst-De Muij
- Frédérique te Dorsthorst-De Muij
- Enny Bronsema
- Bauk
- Aaltje
- Eelco van der Kooij
- Paul de Haas
- Reinoud de Leve
- Anke Bolwijn
- Ineke de Jongh
- Els van Hees
- Erik Mathlener
- Tine Claus
- Els Baars
- Annie Schelfout
- Peterine Kooijmans
- Yvonne Raats-Visser
- Dieuwerke
- Marieke
- Fanny de Groot
- Nadja Spooren
- Ruth Meyns
- Marleen Kemink
- Paul Groos
- Egbert
- Károly
- Gerard Jellema
- Ellen Kempers
- Tim Hanswijk
- Thea Leeman
- Margot Vermeulen
- Linde ten Broek
- Terenia de Reus
- Frederique
- Lonneke Wiewel
- Aukje-Tjitske Dieleman
- Susanne Hagen
- Rebekka van Ommen
- Egbert Dijkgraaf
- Ineke Bams
- Jamie Lebbink
- Marijke van Beelen
- Ineke de Jongh
- Barbara de Vries
- Alie van Ommen
- Annelieke Dortant
- Marjan Scheuring
- Julie Koch
- Barbara Van den Eynde
- Wil Koopmans
- Martin Bergsma
- Nele Willekens
- Casper Hoenderdos
- Janneke Bunte
- Bernadet van der Veen
- Egbert van Foeken
- Gerard Jellema
- Karolien Driesen
- Mieke Bergkamp
- Patricia Pelaez
- Matthias
- Carla Bos
- Sanne van 't Hof
- Vincent Zijffers
- Marja den Boer
- Stephan de Jong
- Ronald Teeuw
- Vincent Zijffers
- Nicole Schmaloer
- Hans Koops
- Els Cramwinckel
- Edgar Nollen
- Roelien de Nood
- Jaap Jan Steensma
- John Ebink
- Greet Willems
- Mieke Bergkamp
- Lars Roon
MainMenu2
- Over ons
- Docenten
- Locaties
- Blog
- Wat raakt mij in een verhaal?
- Vijf tips om je verhaal goed te vertellen
- Verhalen vertellen versus verhalen schrijven
- Vertellen aan ouderen met dementie
- Een geboorteverhaal
- Kan een vrouw vertellen vanuit het perspectief van een man?
- Een verhaal zegt meer dan duizend woorden
- Improviseren voor vertellers: openstaan en accepteren
- Het geluid van ontploffende bommen
- Vreemde Vogels
- StoryTrail: verteltheater en erfgoed
- Verhalen verbinden, maar meertalige verhalen nog meer
- Onmisbare boeken voor de verhalenverteller
- Erotisch vertellen
- Nieuwsbrief
- Contact
- Zoeken